Torsdag kväll

Just kommit in från sista promenaden för kvällen med hundarna, ska hoppa i säng typ nu då Jonne ska upp och föra Birgit och Tommy till flygplatsen imorgon 05.20. Huu. Tänkte ta en morgonpromenad med hundarna och sen vänta på älsklingen så vi kan käka frulle tillsammans. ^^ Förmiddagen kommer spenderas i stallet med Carrera och sen är det jobb som gäller. En lite mindre godisleverans kommer imorn också, jippii, alltid lika kul att packa upp sånt. :)

Nu till dagens fråga:

Vad tycker ni om att man kommer till bekanta och förväntar sig att få sova över bara sådär utan någon som helst förvarning? Är det ok?

Enligt mig är det inte det, det räcker med att säga till/fråga samma dag men inte bara stövla in hos någon, packa upp sitt stuff och anta att man får ta personen/personernas säng. Ok om det nu har hänt något, men bara sådär för att man inte har något bättre för sig? Inte min stil. Ens familj är en annan sak men just detta med folk man "bara" känner.

Ja eller nej?

Tycker ni om "snyltande, luffande" bekanta man får dras med när man inte har planerat detta?
Jennie
2007-11-30 @ 08:20:36
URL: http://www.2vuxna2barn.bloggagratis.se

Nej det är inte okej. Man måste ju höra om sånt i förväg juh. Och det är absolut inte kul när ens planer blir helt förstörda för att ngn har mage att göra så.

SANDRA ASP
2007-12-02 @ 03:54:45

FÖRLÅT ! jag har gjort de två gånger, haha väckt er och slaggat på soffan :S jag skäms ;p

Hanna
2007-12-03 @ 18:37:17
URL: http://iihanna.webblogg.se

Sandra: Det var inte dig jag menade raring. ^^ Dina övernattningar är helt ok då jag räknar dig som "familj":b Syftade på ett annat fall;b Hihi. Du är så välkommen^^ Kram!

Theresa
2007-12-04 @ 16:08:14
URL: http://flyawaywithme.blogg.se

Vilken tur att jag aldrig snott er soffa då:P Bara lånat några kakor ibland.

Emma
2007-12-05 @ 11:18:46
URL: http://notfrombrighton.blogg.se

Kakor? Mums ^^

Anonym
2007-12-05 @ 22:14:00

Svår fråga igentligen. Familjen och ens vänner är alltid välkommna men ytligt bekant...ja du det beror nog på orsaken i så fall. Alla kan ju hamna i en kris men är det bara för att ja sova utan nån anledning så måste jag säga att det känns skumt.

Nåja, till annat nu.

Vill bara skicka TUSEN TACK till dig för praon idag! Tjejerna var sååå lyckliga och uppspelta över dagen. Lycko träff helt enkelt. Tack för det och att Du finns.

Kram syster yster

Hanna
2007-12-06 @ 17:07:35
URL: http://iihanna.webblogg.se

Syster: Oh, det var så roligt att ha dem där under dagen. ^^ Ibland går det segt och då är det kul med sällskap där! Sa åt dem att de gärna får komma igen och praoa hos mig. Hälsa! Kram

Elin
2007-12-10 @ 23:47:10

Jaa fast de är "släkt" äre ju trevligt om dom frågar speciellt när man har en liten etta. Man måste kanske tänkte till lite innan. Får man veta om övernattningar i förväg kan man kanske planera lite.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0