Årskrönika 2009


Svårt att minnas allt och få med allt det som jag skulle vilja så det finns stor risk för att jag glömt saker som jag gärna skulle ha velat med. Ha överseende med detta tack!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA
Tack för de mestadels underbara året 2009♥


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? I år började jag för första gången att studera på Universitets nivå, först pedagogik VT och nu Förskollärare HT.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag kommer ärligt talat inte på om vi gjorde några? Jag tror inte det.. Däremot ska jag nog göra några i år ;)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Babyboom överallt :)
4. Dog någon som stod dig nära? Nej och det är jag väldigt väldigt tacksam för!
5. Vilka länder besökte du? Hrm.. Finland som vanligt. Gud vilket dåligt minne jag har fått!
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Inget livsnödvändigt.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Finns många dagar från 2009 som jag kommer att minnas. Förlåt för luddigheten men skulle bli en lång lista om jag började helt enkelt.
8. Vad var din största framgång 2009? Slutade med ett beroende jag haft många år samt att jag äntligen började sträva mot ett fast mål som jag står fast vid. (Läraryrket) 
9. Största misstaget? Oops, tyvärr en del av dem också..
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget allvarligare i år, tack!
11. Bästa köpet? Förlängningen av mitt gymkort, träningsuget har återinfunnit sig efter många års måste-tränande..
12. Vad spenderade du mest pengar på? Studentlitteratur tror jag faktiskt? Albin kostar ju också en del + shopping.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Absolut! Speciellt John en gång i höstas ♥
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Pokerface oh alla andra skaka-rumpan-dängor ;)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag tror jag varit mer glad än förut, det känns som jag hittat mig själv mer och mer igen. Tänk 21 år och först nu börjar man känna det? Bättre sent än aldrig i och för sig. Sen har det varit annat som ibland gjort så man störtat mot botten ett tag..
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest runt mer och hälsat på vänner som inte bor här i Kiruna! Jobbat ännu hårdare för mål jag satt upp..
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Bråkat och tjafsat om både stora som små saker, alltid lika onödigt. Eller alltid och alltid men många gånger! Tyvärr även mist en vän pga. sådant :(
18. Hur tillbringade du julen? Med familjen!
19. Blev du kär i år? Varit det sedan 1/4-05
20. Favoritprogram på TV? Bl.a. Grey's och Fringe (Kanal 5)
21. Bästa boken du läste i år? Stieg Larsson, eller var det i år? Hrm..?
22. Största musikaliska upptäckten? Michael Jackson kanske, jag är nog den enda som inte brytt mig om att kolla en enda hel musikvideo med honom fram tills han dog när dem började spelas överallt? Nu förstår jag det där med King of pop, det gjorde jag inte innan tyvärr..
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag fick en resa med min älskling.
25. Något du önskade dig men inte fick? Jag väntade mig inte det heller med 2-3 veckor på playan önskar man ju sig alltid :D
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var nog hemma? Jo, det var jag. Vänner och familj kom och fikade och vi hade det trevligt. 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer resor och ibland mer tur känns det som..
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Kläder? Absolut leggings och tunikor!
29. Vad fick dig att må bra? Alla underbara stunder med mina nära&kära.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Mr. Cullen, vem annars? ;) Haha! Jag och alla andra.
31. Vem saknade du? En frisk Carrera, ett tag blev det bra, de kom iväg på en tävling men sedan var det dåligt igen.. :S
32. De bästa nya människorna du träffade? Malin, Linda och många av klasskamraterna kommer nog vara med länge :)

Årets:
Party minne - Sommarfesten av grym!
Ångest - Ska jag, ska jag inte, vad händer sedan.. Årets velighet, studera nu elle ricke?
Jag borde ha - Hälsat på vänner & släkt mer än det blivit av!
Albin - Bra resultat på internationell utställning, vi kom igång med agility, människospår och arbetat hård mot Lydnadsklass 1 (Oh ja, apporten också som fungerar!)
Glädje - Många många lyckorus stunder när jag nästan börjat gråta av glädje för "små saker", dem är guldvärda!
Sorg - Sorg är lite fel ord känns det som men det var tufft sedan innan jul förra året (08) när Carrera varit dålig. Som en käftsmäll och speciellt eftersom man har varit med henne så länge. Men vi får hålla tummarna för att det löser sig nu! Utan henne vet jag inte riktigt vad stallet är för mig..
Längtan - Sandstränder och värme bl.a!
Början - Studierna och en vänskap med bl.a. Malin och Linda. Tack vänner!
Slut - Slutade med en av mina sämsta "ovanor" eller rättvisare kallat beroende. Gud så skönt! Efter många år så blev det bara för mycket, slutade på en gång och har då inga planer på att börja igen! (De flesta vet vad jag snackar om..)
Resa - Lisas och min resa till Umeå i maj. Herre jösses vad vi hade roligt!
Bok - Haha, höstens bok är läroplanen för förskolan lugnt ;)
Film - Twilight
Musik - Björn Rosenström live i Umeå! Äntligen fick jag se honom (Maj 09)
Fega
 - Att jag valde distans istället för campus studier, men då hade jag aldrig träffat mina klasskamrater och vad vet man om John och jag hade klarat distans i 3,5 år? Huu, hemska tanke..
Uppenbarelse - Träningssuget som hittade hem! Upptäckte Bodypump och det som får mig att må riktigt bra är just träningen. Skönt! Det var så flera flera år sedan men sen tappade jag suget..
Internet sida - Facebook, Gina Tricot, Hotmail och alla blogga jag följer är nog de mest besökta!


Mål inför nästa år:

♦ Fortsätta med studierna, det ska gå! Inte ge upp fast det känns som att det tar kål på mig ibland..
♦ Fortsätta göra saker jag mår bra av och skippa måstena som har tvärtom verkan på mig..
♦ Hålla igång med träningen, sen om det är Sportsclub som nu vet jag inte men jag tänker inte låta mig bli bekväm/lat även om det kommer komma svackor. Punkt.
♦ Träna vidare med Albin med alla de olika momenten vi arbetat med detta år.
♦ Resa någonstans, helst till värmen. Fast här hänger det ju på ekonomin också..
♦ Bli bättre på att visa uppskattning till mina nära&kära, det händer så lätt att man tar dem förgivet.. Dessutom ska jag inte tjafsa lika mycket, gå undan hade kunnat vara en grej att lära sig!

Linda
2010-01-01 @ 11:24:13
URL: http://banton.blogg.se/

Du har hunnit med en del.

Tjoohoo, på gott och ont, men mest gott verkar det som. Hoppas att det positiva får återspegla sig i ditt 2009 och fortsätta in i 2010.



god förtsättning, vännen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0