Kära grannlandet (28/12)

Äntligen framme, dock så var det en jobbig resa pga. förarbyten hit och dit mellan mig och John. Båda dödströtta efter 2 nätter m lite sömn och gårdagens Luleå resa. Det började m att jag orkade köra en ynka halvtimma och blev därefter tvungen att väcka John som sedan orkade köra på 1 h. Hoff. Riktigt jobbigt, har aldrig varit så här trött som jag var nu, det är läskigt. Ögonen hålls inte öppna och fast man tittar så ser man egentligen inget. Creepy…

 

Har sovit 2½ h. när vi kom fram efter vår ”Brunch” (supergott, mackor m lax, sill, skinka.. Ja, allt möjligt) så nu är jag på G. Har t.o.m. varit och hälsat på hos min ”mommo” som bor här i Muonio..

 Dagens heta samtalsämne kring matbordet idag när kussen var på besök blev huruvida vissa personer är gay eller inte. Jag tycker att om man är gay eller inte spela ingen roll i hur jag ser på personen, vissa människor gillar man inte, vissa gillar man, om de är gay, bi eller vad som helst har inget att göra med det. De andra stämde in på det. Vad tycker ni? 

Vårens nya HM-katalog damp ner i brevlådan igår, gud vad mkt fint det finns där! Hm’s kvalité på kläderna kan diskuteras men priset är ju där efter! I likey, så länge använder jag ändå inte kläderna.. Visst känns det ju bättre att satsa mer pengar på basplaggen och vissa kläder men undies, toppar mm. Funkar hur bra som helst från HM för mig iaf;)

 

Ikväll ska vi basta riktig Suomalainen sauna, lika skönt varje ggn! Älskar Finland lika mkt som Sverige, inte bara för att jag är so called ”finne” utan för att vårt kära grannland faktiskt har mkt bra saker. Ex: Mkt godare öl, billigare sprit, ”sauna kulturen”, Marimekko osv. osv. osv. Listan kan göras lång!

Tyvärr så har det inte blivit lika mkt tid spenderad här efter att jag träffat John, inte så roligt för honom att vara här när ha inte kan språket. Nu har han iofs börjat lära sig riktigt bra:) Nu kan man inte prata ”hemlisar” ngt mer;b Hihi!

Förut var vi här m mami och papi varje lov, många helger mm. Det var ganska mysigt. Man höll kontakten m alla släktingar och språket flöt på. Jag har även haft lättare m finskan än svenskan förut men det börjar bli tvärtom nu;b

Just därför köpte jag finska Cosmo idag, samma tidning och samma skvaller, bara ett annat språk;b

 

Obs. Har bara laptopen m mig hit och finns inget Internet här så jag skriver här och postar hemma. Så det är därför allt kom in nu… Datumet ser ni vid rubriken btw.

Vi hörs!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0