Vår kära stuga.

Andra gången för denna sommar vi är här alltså och kan meddela att det är mycket lugnare på myss/småkrups-fronten nu! Pjuh! :D Så skönt att bara vara här då man slappnar av så grymt lätt. Jag kan lugnt sova några timmar mitt på dagen och sen vakna upp och fortsätta leva. Detta händer inte hemma i stan då jag är så stressad där, har alltid massor att göra & hinna med. Och om detta nu händer så sover jag oftast hur länge som helst och vaknar upp grinig + att jag oftast får huvudvärk. Jobbigt. :S

Idag har vi iallafall hunnit:

- Fara och bada på förmiddagen

- Handla typ 3 gånger (glöms alltid ngt! Haha;b)

- Träna med Albin (sök, stanna och en massa bus)
Han är så jäkla duktig med kommandona den där busungen. Nu sitter han kvar "i stanna" fast vi springer iväg utom synhåll t.o.m! Iofs så vill han nog bara åt belöningen men han kan ju det och vet vad vi vill. (Stolt mamma)

- Basta

- Börja olja in mammas gunga, innan det kom värsta åskvädret med tillhörande ösregn i typ 20 min. (regnar iofs ordentliga skurar då och då fortfarande men inte lika ihållande) Och nej, jag överdriver inte om tiden på åskvädret. Mamma har en såndär "gammeldags" gunga med 2 bänkar mittemot varandra som båda gungar i samma ställning. Förstår ni? :p

- Sovit middag ^^

- Baka 1 plåt kladdmuffins med Pätkis i (finsk mintchoklad godis som bara måste prövas!) + 2 plåtar Mariannemuffins. Mums!


Dessutom så ser ni ju att jag numera kan blogga härifrån! Detta pga. min underbara kusin och hennes sambo som flyttat (eller ska flytta) in i grannhuset som har trådlöst nätverk. Så jäkla skönt! Dessutom går kvällarna åt bättre (pappa lägger sig tidigt så det blir lugnt & tyst här) nu när man kan blogga, läsa bloggar, spela och surfa runt.

Vi kommer hem härifrån på söndag eftermiddag/kväll då mina systerdöttrar kommer hit på lördag. Ska bli så kul att träffa dem igen (de har varit på semester länge nu tycker jag;b Saknar..) och få höra allt de har sysslat med i sommar. Dessutom så fyller Ida-lina 11 år på lördag så ska bli roligt att kunna gratta henne på rätta dagen. :D

Glömde tyvär kamerasladden hemma så kan inte fylla på med några bilder alls. Eller visst, google finns ju men kommer inte på något passande till inlägget;b

God natt! ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0